Autor:
Andres Vaher

Tagasiside olulisus

Olukorras, kus suur osa tööst tehakse kaugtööna ning meeskonnad muutuvad üha multikultuursemaks ja hõlmavad mitut põlvkonda, muutub tagasiside andmise ja vastuvõtmise oskus hädavajalikuks. Lausa niivõrd, et mõne ettevõtte puhul ongi ettevõttekultuuri keskmeks lihtne ja tulemuslikkust parandav tagasiside. Üks selline ettevõte on Pipedrive, 1,5 miljardit dollarit väärt Eesti ükssarvik. Pipedrive mille värbamisspetsialist ja majandusteaduskonna vilistlane Saskia Rosimannus pidas loengu Tartu Ülikooli majandusteaduskonna bakalaureuseõppe üliõpilastele. Oma ettekandes "Tagasisidekultuur Pipedrive'is" rõhutas Saskia tagasiside suurt mõju töötajate hindamisele, edutamisele ja tasustamisele ning tutvustas arvukaid tunnustusvahendeid, mida ettevõtte töötajad üksteise töö hindamiseks kasutavad.

 

Pipedrive’i tõhusa tagasiside võtmeteguriteks on järgmised põhimõtted:

  • kirjelda ainult käitumist, mitte inimest;
  • ära eelda ega tõlgenda;
  • kontrolli, kas oled erapooletu ning ole nii objektiivne ja faktidele toetuv kui võimalik;
  • ära anna hinnangut ega sildista;
  • räägi ainult enda eest;
  • väljenda oma tundeid ausalt ja võta nende eest vastutus;
  • räägi lihtsalt, selgelt ja konkreetselt;
  • jäta tagasiside saajale vabadus: kas muutada või mitte;
  • tagasiside on tõhusam, kui seda küsitakse;
  • veendu, et sind mõistetakse (küsi, kuidas tagasiside saaja sinust aru sai).

Fotod ja lugu: Maryna Starodubska

2021: https://delta.ut.ee/kalender/delta-majanduskonverents-2021/

TÜ majandusteaduskonna vilistlaslistiga liitumine

Hermes

Vilistlasühing Hermes kutsub osalema majandusalaste esseede konkursil

Doktorantuur

Registreeru karjäärikonverentsile „Doktorikraadiga uutesse kõrgustesse!“